Nakon pet meseci od početka rada platforme, uspešno je realizovano šest kampanja i prikupljeno preko dva miliona dinara!
Crowdfunding platforma Dobri Dabar, projekat udruženja Loud Crowd, prva u Srbiji na kojoj je moguće da, pored organizacija, udruženja i pojedinaca, crowdfunding kampanje za online prikupljanje sredstava od zajednice pokreću mala i srednja preduzeća, je nakon pet meseci rada uspešno obezbedila preko dva miliona danara za šest projekata i inicijativa.
Prva kampanja sprovedena na platformi Dobri Dabar ne samo da je ostvarila, već je i pre roka premašila postavljeni cilj. Ekološko udruženje Zelenacija sakupilo je iznos od 255.630 RSD za potrebe knjige „Duh šume“. Ciljani iznos kampanje za produkciju knjige „Duh šume“ o misterijama i izazovima života mlade beogradske porodice na imanju u divljini bio je 200 hiljada dinara, ali nakon što su premašili cilj ubrzo su sakupili još ¼ ciljanog iznosa.
Na platformi Dobri Dabar uspešno su sakupili sredstva i entuzijasti iz sela Babina Luka, okupljeni oko Zavičajnog društva Hadži Ruvim. grupno finansiranje dva društveno odgovorna projekta. Ciljani iznos ovog lokalnog društveno odgovornog projekta „Mali seoski park“ za uređenje prostora oko malog jezera u selu Babina Luka kod Valjeva, iznosio je 100 hiljada dinara, koji su volonteri ovog zavičajnog društva uspešno prikupili.
Po obimu i visini ciljanog iznosa jedna od najvećih kampanja na našoj platformi bila je kampanja „Beogradska pčela“, Beogradskog udruženja pčelara, Mad Med i Supernatural -a u partnerstvu sa Gaia pokretom, potrebno 600 hiljada dinara za pokretanje i unapređenje Centra za obrazovanje i promociju urbanog pčelarstva i medonosnog bilja kao i unapređenje biodiverziteta Grada Beograda, i proizvodnju meda vrhunskog kvaliteta.
Kampanja „Podrži Highwaystar – Podrži Kulturu“ koju je pokrenuo Rastko Tomić, osnivač kulturnog i muzičkog magazina Highwaystar, pokrenuta je kako bi se priča o ovom magazinu proširila i privukla veću pažnju ljudi a naposletku i dobila novu dimenziju koju zaslužuje, a to je video dimenzija. Rastko će zahvaljujući prikupljenim sredstvima u iznosu 75. 356 RSD započeti serijal reportaža/kratkometražnih dokumentaraca koje će imati za cilj da ispričaju brojne priče iz sveta umetnosti.
Još jedna uzbudljiva kampanja, divna saradnja i ispunjenje cilja! Udruženje “Otvoreni krug Novi Sad” i fantastični ljudi koji ga vode, uspeli su i pre roka da prikupe sredstva za realizaciju Festivala “Novi balkanski ritam”, prvog festivala telesne muzike u Srbiji i regionu, koji se održava u septembru ove godine. Oni ne samo dasu pre roka prikupili ciljani iznos, već su za jako kratko vreme nakon toga upeli da sakupe i preko 45% od ciljanog iznosa.
Na posletku, ali ne i na kraju, Volonterski centar Vojvodine je na našoj platformi uspešno vodio i realizovao kampanju „Za još jednu volonTuru!“. Do sada najviše prikupljenog novca za projekat, uspela je da generiše upravo ova kampanja koju je pokrenula Frančeska Fornari, čime je omogućeno uspešno funkcionisanje ove važne organizacije koja već 17 godina neguje institut volonterizma u Srbiji.
Od skoro 40 ideja i projekata koliko se do sada već prijavilo za crowdfunding kampanju na našoj platformi, šest je uspešno završeno. U narednom periodu očekujte još zanimljivih projekata koje ćete moći da podržite na Dobrom Dabru.
Do sada su na našoj platformi upitnik popunile brojne organizacije i pojedinci sa veoma raznolikim inicijativama, od onih u oblastima proizvodnje organske hrane i veganskih proizvoda, pa sve do robotike i malih tehnoloških inovacija, i to uglavnom iz manjih gradova i sela, gde je pristup tradicionalnom finansiranju otežan, a podrška zajednice velika,“ kaže Dušan Vulović, ekspert za crowdfunding i osnivač organizacije Loud Crowd, koja je uz podršku Nemačko-srpske inicijative za održivi rast i zapošljavanje pokrenula platformu Dobri Dabar.
Pozivamo sve zainteresovane da posete platformu dobridabar.com, informišu se o mogućnostima za pokretanje svojih ideja i doprinesu aktuelnim projektima od kojih, korist pre svega ima zajednica.